snorkelboot en luau - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van Mieke Storm - WaarBenJij.nu snorkelboot en luau - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van Mieke Storm - WaarBenJij.nu

snorkelboot en luau

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kīhei

Donderdag 22 mei:
We zijn allemaal vroeg op dus is er uitgebreid tijd voor ontbijt. Vandaag is een drukke dag; we moeten nog op jacht naar wat souverniers voor dat we ons programma beginnen dus vertrekken we wat eerder. Eerst nog even langs het postkantoor zodat yvonne dr kaarten kan posten, dan naar de markt. Gister waren de polo's er niet in de juiste maat en deze zouden vandaag meegenomen worden. Ook voor Yolanda zou er een op zijde geschilderde kaart met het juiste plaatje klaargelegd worden. Maar helaas....we verdenken de heren er sterk van dat ze het zijn vergeten. Er wordt door Yvon en Yolanda besloten dan maar een andere kleur te kiezen en Marjan vist achter het net wat ze zijn op. Mischien nog in Lahaina...de zon doet inmiddels goed zijn best, best lekker die airco in de auto! In lahaina aangekomen is de gratis parkeerplaats vol dus parkeren we maar weer op de vertrouwde plek. En daar gaan we weer: zoeken naar de juiste spullen. Ik slaag maar Marjan heeft nog steeds pech..om kwart voor twee moeten we ons melden bij de snorkelboot, een boot met een glazen gedeelte onderwater waar we vissen en schildpadden kunnen bekijken. Met tempo drie in de benen zijn we op tijd om in te checken. Alleen staan we voor morgen geboekt...gelukkig is er nog plaats voor vandaag. Hoewel...later denk ik was er maar geen plek geweest....ik word nl na twee tellen al zeeziek en Marjan ook. Het zicht onder water valt tegen en de schildpadden laten slechts een glimp van zichzelf zien op flinke afstand. Halverwegen mogen we op het dek en dat brengt in ieder geval een windje.. Ik staar wat voor me uit in afwachting van het moment dat ik weer van dat kreng af mag... Overigens vond iedereen deze trip tegenvallen. We hebben erg weinig gezien. We zijn verwend door Bonaire! Nadat we weer aan land zijn gekomen halen Yolanda en Yvonne wat versnaperingen en komen Marjan en ik weer een beetje bij. Dan wordt het weer aanpoten om op tijd bij de Luau te komen. Bij de parkeerplaats aangekomen blijken we een bon te hebben...het is half vijf en je mocht tot vier uur parkeren. Het blijkt een bon te zijn die niet door de politie is uitgeschreven dus bij navraag hoeven we er niets me, is dat ff mazzel! Snel omkleden op het parkeerterrein of in de auto en op pad. We zijn op tijd bij het Royal Hawaiian hotel voor onze Luau: een samenkomst met eten muziek, dans en entertainment. Een hawaiiaan maakt zoals gezegd drie keer een Luau mee. Als je naar school gaat, als. Je afgestudeerd bent en als je gaat trouwen. Wij krijgen een cocktail in onze handen en een schelpenketting om gehangen en worden naar onze plekken gebracht. dat is niet verkeerd: vlakbij de zee. Het uitzicht is prachtig! We worden welkom geheten door een flinke hawaiiaanse met veel humor. Dan wordt het traditioneel gebakken varken uit de imu( ondergrondse oven) gehaald door twee jongens in lendedoeken, die het varken op een brancard vervoeren naar de plek waar het vlees wordt gesneden om straks te kunnen eten. We worden deze avond goed vermaakt door prachtige dans, mooie muziek en heerlijk eten en drinken. Tijdens een dansworkshop word ik het toneel op geschopt door de meiden om mee te doen. Grappig om weer op toneel te staan al was het met 20 anderen. We genieten allemaal enorm van deze avond, zeker omdat er vlak achter ons ook een toneel is, zodat we regelmatig eerste rang zitten. Wat prachtig om de danseressen te zien met op de achtergrond de zee en zonsondergang! Vooral voor mij memory lane zeker als de band Lahaina Luna speelt, het lied wat ik zelf ook heb meegezongen bij de Hawaiian Selection. Opvallend is dat er bij de dans veel dansers zijn. Sowieso prachtige mensen die mooi dansen op traditionele muziek, geweldig om te zien. Als afsluiting een dans met stokken met vuur en kokosnoten met vuur die rondgeslingerd worden. Geweldig mooi in de inmiddels donker geworden omgeving.
Na afloop staan er een paar dansers en danseressen waar je mee op de foto. Kunt. Tot onze verbasing staat er geen rij dus grijpen we onze kans! Met een mooie ervaring rijker rijden we naar huis om bij thuiskomt als een blok in slaap te vallen.

• 24 Mei 2014 - 21:34

Aad:

Hallo dames.
    Wat een prachtige ervaring voor jullie zo,n luau , beetje jammer van de boot

• 25 Mei 2014 - 11:29

Mama En Papa:

Lieve mieke ik hoop h:et nu eindelijk door te hebbe'n maar nu kom je haast thuis dan horen :-) wij het hele verhaal broetje:-) ss van papa ,en.mama

• 26 Mei 2014 - 09:53

Lia:

Wat een supervakantie zeg!
    Geniet er nog even van!!