Lahaina - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van Mieke Storm - WaarBenJij.nu Lahaina - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van Mieke Storm - WaarBenJij.nu

Lahaina

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kīhei

Zaterdag 17 mei
Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar het plaatsje Lahaina. voor mij van extra betekenis omdat ik er nog over gezongen heb met de hawaiian selection. Nog even een korte stop bij het postkantoor en daar ontmoeten we een van origine nederlandse vrouw die zichtbaar ontroerd was om nederlanders te spreken. Iedereen wil hier weten waar je vandaan komt en het is opvallend dat mensen een familielid hebben die ook nederlander is.
Bij het bordje Lahaina voel ik toch iets van ontroering; ik ben er! Zo gaaf!
We stoppen bij de toerist information om te vragen waar we het best heen kunnen en waar de beste koffie is. Het meisje stuurt ons naar cafecafe even verderop in de straat. Het is een stikgezellig tentje maar de ijskoffie is niet helemaal wat we ervan verwachten. Maar ach.......we lopen de straat uit richting zee. Op de hoek zit een artcallery zoals we er nog vele zullen treffen. We slenteren er even doorheen en zien prachtige schilderijen van verschillende kunstenaars. Stiekum maak ik wat foto's. Dan lopen we de winkelstraat in en vermaken onzelf de komende uren met snuffelen en het kopen van wat souveniers. Heel leuk om in de winkels de lays en bloemen voor je haar te zien hangen die ik heb gedragen met dansen. Yolanda en ik scoren een beeldige rok die je op allerlei manieren kan knopen tot jurken.het duurt ff voordat we de juiste kleurstelling hebben maar het is gelukt hoor! Als we trek krijgen halen we de meegenomen lunch uit de auto en gaan ermee op een leuk pleintje zitten. We zijn drie uur verder ien misschien hooguit 25 meter verder gekomen met al die leuke winkels,haha! ik word naar binnen gepraat door een man die vindt dat ik wel wat liftende creme rond de ogen kan gebruiken...hij overlaad me met complimenten terwijl hij driftig smeert; oooooyou are beauuuuutifulllllll, wat a lovely woman! Haha jammer voor hem maar hij verkoopt zn cremetje niet.
Na weer zoveel winkels belanden we op het plein met die hele bijzondere grote boom de banyanboom. Een enorme stam met dikke takken die weer wortelen waar ze de grond raken. Dit maakt dat de hele boom zo'n 25 meter breed is. We shoppen nog wat verder, yolanda scoort een hardrockcafe t- shirt, daarna eten we een overheerlijk schaafijsje als beloning voor een lange dag sjokken. We willen heel graag nog een keer naar een luau, een traditionele show met diner, dans en entertainment. We rijden naar een resort waar het ons lukt om er met korting een te boeken. yeahhhh donderdagavond, onze bonte avond, gaan we!!! Ik ben heel blij!
Op de terugweg doen we nog wat boodschappen. Bij thuiskomst is er zoals iedere avond via wifi contact met het thuisfront. Dan eten en niet veel later naar ons mandje. Het was weer een mooie maar vermoeiende dag.

  • 19 Mei 2014 - 11:16

    Debbie En Ron:

    Zo dames, da's weer een mooie dag geweest zo te zien. Heerlijk!!!! Maaruh .......... niet meer doen hoor ...... stiekum foto's maken in een artgallery/bij een expositie. Een schilder (en vooral ook een fotograaf!!!) moet ook eten hahahahaha.

    Mochten jullie ooit nog eens samen naar Toscane komen om ons op te zoeken (we hebben een bed & breakfast dus slapen is geen probleem!) zal ik er extra op letten als jullie bij onze foto-expostie zijn hahahahahahaha.

    Have fun!!!!!!!!!!!!!!!

    Groetjes van Debbie en Ron

  • 19 Mei 2014 - 13:56

    Anja Steiger:

    Hoi allemaal,

    Ik zit iedere keer met aandacht jullie reisverslagen te lezen.Fantastisch gewoon. Dames GENIET ervan.

    gr.anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Binnenkort mag ik weer met vier vriendinnen op een droomreis waar we met elkaar 7 jaar voor hebben gespaard. In 2007 zijn we met elkaar naar Bonaire geweest en nu gaan we weer op reis

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6203

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 27 Mei 2014

LA,Maui,NY

Landen bezocht: